Piaţa cotidienelor e în plină mişcare. După ce de-a lungul anului trecut au suferit, în ansamblu, scăderi considerabile de tiraj (conform cifrelor oferite de Biroul Român de Audit al Tirajelor pe 2001), de cîtăva vreme situaţia s-a stabilizat şi încep să apară semnele creşterii. Se vînd tot mai bine, se pare, cotidienele locale şi regionale, ceea ce e un semn de normalizare a pieţei: mai aproape de problemele curente ale cetăţeanului, conţinînd mai multe ştiri de imediată utilitate şi avînd o difuzare mai eficientă, "localele" reprezintă un segment consistent de piaţă în toate societăţile dezvoltate, atingînd uneori tiraje de invidiat. "Centralele", la rîndul lor, încearcă să se relanseze prin modificări ale conţinutului şi ale strategiei editoriale. Constat, de pildă, tendinţa de a nu mai pune pe prima pagină ştiri şi poze "cu morţi şi răniţi", ci mai degrabă ştiri din categoria human interest, anchete pe teme politice sau economice, ba chiar, uneori, cîte o zare de ştire pozitivă. Observ, de asemenea, o anume accentuare a profilului ziarelor: chiar dacă toate menţin încă spaţii importante dedicate "cronicii negre", bîrfelor, can-can-urilor - în fine, subiectelor de mare consum popular (asta-i piaţa!) - distincţia între un tabloid la propriu şi la figurat precum Libertatea şi ziarele "serioase" se face mult mai clar acum decît în urmă cu cîţiva ani. Cotidienele principale par a se orienta spre un public mai puţin numeros, dar mai cultivat şi mai stabil, care vrea texte jurnalistice mai "aşezate", nu preziceri de cutremure şi dezvăluiri de alcov. Aşa încît editorii au început să ofere şi altceva. De mai mult timp, unele ziare începuseră să editeze suplimente TV ori de alt fel (precum Ziua turistică, Aldine-le României libere şi altele). Oferta se extinde acum şi spre zona culturală: după ce Ziarul financiar a dat tonul cu Ziarul de duminică (foarte bun în cont