- Economic - nr. 109 / 6 Iunie, 2002 Daca inainte de '89 oamenii _ e vorba de marea masa a populatiei _ aveau mai multi bani, dar nu era carne, in ultimii ani, de dupa Revolutie, situatia s-a inversat: galantarele magazinelor comerciale sunt doldora de carne si preparate din carne, adevarate expozitii "la vedere", la care insa, din ce in ce mai multi oameni nu au acces, din lipsa banilor. La situatia aceasta s-a ajuns si datorita lacomiei unor comercianti care, de dragul profitului cu orice pret, ridica preturile nejustificat (si in mod repetat), uitand ca (si) in cazul acestor produse de stricta necesitate omului _ pentru a duce o viata cat de cat normala _ nu castiga cel care vinde putin si scump, ci, dimpotriva, care vinde ieftin si mult, care simte pulsul pietei si actioneaza deopotriva in avantajul reciproc al cetateanului (cumparatorului) si al comerciantului. Or, in spiritul celor de mai sus, si in unele magazine alimentare de profil din Targu-Mures, am intalnit situatii diferite. Iata, cateva exemple. S.C. Prod Com Violet (firma Ponderosa) _ magazin specializat in comercializarea produselor din carne si a preparatelor din carne _ era, pana nu de mult, nr. 1, un etalon in vanzarea acestor produse. O dovada o constituie si faptul ca, la un moment dat, aici (in str. Libertatii), unde in zona magazinului traiesc si multi pensionari _ se faceau cozi, inca de la primele ore ale diminetii; se distribuiau chiar numere de ordine, pentru evitarea cozilor. De ce ? Erau si produse proaspete, de calitate, si acceptabile ca pret. Din pacate, in prezent, situatia s-a schimbat. In ziua de luni, in jurul orei 9,00, timp de cca 10 minute, cat am stat in magazin, nu am zarit nici un client. In lipsa patroanei _ doamna Kádár Judit _ unul din cei doi vanzatori (erau 5, la un moment dat!), Simon Zoltán, ne spunea, cu regret, ca vanzarea a scazut foarte mult, desi, in paranteza