De la obiectivul simbolistilor la stereotipul postmodernistilor, sugestia ramine un imperativ constant. Si, totodata, o modalitate de abordare si fragmentare a realitatii. Expozitia studentilor de la Sectia de Fotografie a Facultatii de Arte Aplicate din Belgrad, care a fost deschisa intre 14-27 mai 2002 la Galeria, spatiul expozitional al Universitatii de Arta din Bucuresti (Str. Budisteanu nr. 10) s-a circumscris eficientei sugestibilitatii. Ea a fost organizata gratie unui efort de colaborare: a profesorului Branimir Karanovic si a artistului Nicu Ilfoveanu, cu sustinerea generoasa a Ministerului Culturii din Republica Sirba. Pe 15 mai a.c., profesorul Karanovic a tinut si o conferinta despre tendintele in fotografia contemporana din Serbia.
Fotografiile expuse de artistii sirbi s-au concentrat asupra explorarii identitatii. Specularea detaliului a testat si a valorificat avatariile personalitatii.
Seria Water de Miljana Vukovic a inregistrat variatiunile de lumina-umbra in apa. Lucrarile ei dezvaluie un grad mare de abstractizare, dincolo de reveria pe care o pot inspira undele. La fel ca in cazul picturalitatii abstracte a lui Mondrian, aceste linii in alb-negru au reprezentat, de fapt, o geometrizare a cadrului fotografic, comportind implicit o simplificare si o esentializare a impresiilor si a emotiilor. Poate fi usor identificat un expresionism in fotografie. „Romantismul“ implicarii artistului consoneaza cu intelectualizarea peisajului.
Jovana Mirkovic, cu Wet Dreams, suprapune doua registre proxime, cel al feminitatii si cel acvatic. Manipularea chipului feminin este realizata in mediul fluctuant al apei. Identitatea este schimbatoare si nesigura, asemeni apei, prin urmare a fost iluminata in elementul ei. Aici totul se sterge. Chipurile creionate sugereaza o feminitate tip Lolita: o seductie partial exprimata si, deci, imprevizibil