RATC s-a mai procopsit cu un mort in ograda. Ingroparea acestuia ar putea falimenta insa definitiv si regia de transport. Un contract pentru achizitia de minibuze, de 50 miliarde lei, incheiat in 2000, este acum refuzat de finantator, adica de Primarie. Firma furnizoare, "Cristal Car" din Bucuresti, nici nu vrea sa auda de reziliere. Conform clauzelor contractuale, despagubirile pentru rezilierea contractului de catre RATC sint de 5 miliarde lei. Primaria nici nu ia in calcul plata acestor despagubiri, iar regia de transport nu are bani nici pentru plata utilitatilor. Afacerea a fost parafata tot de Girlea Tapul ispasitor al afacerii "Cristal Car" ar putea fi fostul director al RATC, Petru Girlea. Contractul cu firma bucuresteana a fost semnat de Girlea, in 2000, pentru achizitia a 50 de minibuze Rocar, in valoare de 1,48 milioane de dolari, acum echivalentul a 50 miliarde lei. Conform contractului, Primaria ar fi trebuit sa plateasca, in 2001, 17 miliarde lei, pentru prima transa. In compensatie, la RATC ar fi trebuit sa ajunga 22 de microbuze. Cu toate acestea, municipalitatea nu a dat efectiv decit 2 miliarde lei. Banii au intrat in conturile "Cristal Car", dar fara ca vreun microbuz sa ajunga vreodata la regia de transport ieseana. De aproape un an, contractul este practic inghetat, intrucit Primaria nu a mai alocat nici o suma. "Contractul este total dezavantajos pentru RATC", a justificat primarul Constantin Simirad faptul ca nu a mai dat nici un ban. "Girlea l-a semnat, dar fara ca noi sa stim ce prevede si care sint clauzele de reziliere", a adaugat seful orasului. Abalasei arunca "mortul" la SC "Autobuzul" De cealalta parte, "Cristal Car" nu vrea sa piarda potul de 50 miliarde lei. "Am primit un raspuns de la «Cristal Car», prin care ne anunta ca sint in imposibilitate de a rezilia contractul. Ei au explicat ca au dat deja comanda la Rocar pentru microbuze,