Dupa prima saptamana de la schimbarea numerotatiei telefonice, 45% dintre abonatii Romtelecom au folosit corect codurile din noua numerotatie. Acest lucru rezulta din datele statistice primite de la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Astfel, din numarul total de abonati ai Romtelecom, mai bine de jumatate (55,1%) au facut apeluri corecte spre coduri din noua numerotatie, iar apelurile internationale au fost formate corect in proportie de 45,8%. Pe primul loc in utilizarea corecta a noii numerotatii se afla abonatii Cosmorom, cu 88,5% apeluri formate corect, urmati de abonatii Orange, cu apeluri formate corect in proportie de 82%, si abonatii Connex, cu 77% apeluri formate corect. Pe ultimul loc dintre utilizatorii de telefonie mobila se afla abonatii Zapp, care au format in proportie de 69% apeluri corecte. Noul plan national de numerotare a intrat in functiune pe data de 14 iunie, prin Ordinul ministrului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Inainte de aceasta data, operatorii de telecomunicatii au avut obligatia de a efectua toate modificarile tehnice necesare pentru introducerea noii scheme de numerotare si a lua masuri de informare a utilizatorilor proprii, precum si ai operatorilor sau furnizorilor corespondenti. Operatorii de telecomunicatii au, de asemenea, obligatia de a transmite dispeceratului operativ, organizat in cadrul MCTI, rapoarte periodice referitoare la modul in care a decurs trecerea la noul sistem de numerotatie.
Doriana SAMATARU
Dupa prima saptamana de la schimbarea numerotatiei telefonice, 45% dintre abonatii Romtelecom au folosit corect codurile din noua numerotatie. Acest lucru rezulta din datele statistice primite de la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Astfel, din numarul total de abonati ai Romtelecom, mai bine de jumatate (55,1%) au facut apeluri corecte spre coduri din noua n