convorbire cu Adriana GOICEA, agenţia de turism "Prompt Service"
Măcar o dată pe an vrem să ducem viaţă fără griji; plecarea în ospeţie în locuri unde să fie bine primit şi răsfăţat devine atunci visul oricărui turist ce se respectă şi care doreşte ca pe banii cheltuiţi să capete tot ceea ce crede că merită. Pentru turistul aţipit în fiecare dintre noi unsprezece luni pe an în aşteptarea vacanţei, gazdele necunoscute spre care ne îndreptăm cu speranţă iau chipul perfecţiunii. Întrebarea este cum le găsim şi cum apropiem realitatea de dorinţă. Între posibilele gazde perfecte şi viitorii drumeţi pretenţioşi apare un personaj, agentul de turism, care trebuie să trăiască, în acelaşi timp, ambele roluri: prevenitor, imaginativ, atent la amănunte, mereu atras de noutate şi eficient în găsirea soluţiilor de mai bune.
Drumeţul român văzut dintr-un birou Stimată Adriana Goicea, cînd aţi deschis agenţia de turism "Prompt Service" ce experienţă aveaţi în acest domeniu? Ceva-ceva ştiam, bineînţeles: în '82, la terminarea facultăţii, am fost repartizată la OJT-Dîmboviţa, la Tîrgovişte, iar după aproape un an am început să lucrez la ONT - în Bucureşti ca economistă - contabilitate, deconturi, schimb valutar ş.a. Agenţia mea de turism am deschis-o în '93; după aproape 10 ani, privind retrospectiv, aş spune că a fost un moment de exaltare, azi n-aş mai avea curaj s-o iau de la capăt. Toată lumea era atunci contaminată de energie, de dorinţă de schimbare. Aşa că am pornit afacerea; biroul îl aveam în Piaţa Rosetti, într-o cămăruţă de serviciu, dar fără telefon, fără nimic. Ca să dau telefoanele la clienţi ori la revînzători, fugeam acasă, în str. Turda, pe urmă alergam la o prietenă care-şi deschisese o firmă unde avea fax, să trimit faxurile. De acolo făceam ofertarea. Apoi iarăşi înapoi, la "biroul" din camera de serviciu, unde-mi puneam la punct programele, planif