Întotdeauna mi s-a părut că persoanele juridice sînt mai deştepte decît cele fizice. În special agenţiile de publicitate. Şi asta pentru că ştiu ce vor şi ce spun. De exemplu: Noi sîntem pentru mărci. Noi sîntem pentru aducerea mărcilor la viaţă. Noi sîntem pentru readucerea mărcilor la viaţă atunci cînd e necesar. Noi sîntem pentru cultivarea, consolidarea şi susţinerea mărcilor tocmai pentru ca acest lucru să nu devină necesar. (Scala Thompson) Noi sîntem impresionaţi. Mai ales cînd firmele au principii, ca M & C Saatchi. Chiar şi numai şase, dacă sînt sănătoase şi cînd cel puţin două ne reţin cu adevărat atenţia: * Simplitatea brutală a ideii E mai uşor să complici decît să simplifici. Mesajele simple pătrund în minte mai repede şi stau mai mult. Simplitatea brutală a ideii este, prin urmare, o dureroasă necesitate. * 100% Saatchi Toate companiile noastre au pornit de la zero.
Aceleaşi principii Saatchi, acelaşi spirit Saatchi pretutindeni. Oamenii noştri sînt aici pentru că vor să fie, nu pentru că au fost cumpăraţi. Noi am avea multe de învăţat fiindcă, în principiu, nu sîntem întotdeauna unde vrem şi nici nu prea ne cumpără, Doamne fereşte!, nimeni. Consultînd site-urile cîtorva agenţii internaţionale de publicitate, mi-am dat seama că discursul adresat clienţilor lor, perfect elaborat, poate fi uneori mai interesant decît acela lansat către consumator. Ar necesita un studiu aparte. Secolul care a adus poezia în stradă a adus, cu siguranţă, odată cu ea, şi microfilosofiile pragmatice după care se călăuzesc companiile, credo-urile, ba, mai mult, "culturile" lor. Poate că ele vor cuceri lumea, lăsînd în urmă gînditorii solitari. Spun acest lucru observînd cu stupoare şi interes, cu fascinaţie, aproape, un adevăr simplu: "persoanele juridice" sînt mult mai bune ca noi: gîndesc mai bine, vorbesc mai bine, arată mai bine. Sînt o specie reuş