E aproape o tradiţie ca, în fiecare vară, şi odată cu migrarea spre mare, formaţiile de dance, pop, hip-hop sau ce a mai rămas din ele, să cînte iubirea; sau, măcar, să recapituleze cam ce-au cîntat pe această temă, de-a lungul anului. În analiza primelor astfel de compilaţii făcute de revista Unica, constatam aplecarea spre vorbirea liberă cu orice preţ despre sex; apoi, oda distracţiei necondiţionate; şi mai recent, o înclinaţie spre un oarecare lirism şi o domolire a avînturilor erotice exprimate fără perdea. Ultima tendinţă se păstrează şi în ultimele două CD-uri editate de Unica, în colaborare cu Cat Music - Inima ta şi Trăieşte-ţi vara, iubeşte-ţi clipa. Cel dintîi este de-a dreptul melancolic şi narează cu precădere despărţiri. S-a dus obraznica şi provocatoarea vreme a Lecţiei de germană, Albinuţei sau Bananei. Lirica de aici se apropie, oarecum, e drept fără abstracţiunile inutile şi tenta patriotic-apologetică, de versurile muzicii uşoare de pe vremea odiosului, pe care melodiile "postrevoluţionare" de început o contestau şi negau vehement. Se reiau vechi concepte, binecunoscute ascultătorilor fideli de siropuri, precum "inima", "sufletul", "cerul", cu "soarele", dar şi cu "ploaia", "visul", "amintirea", "viaţa", "aripile", "minciuna", "sărutul", ca variantă romantică a apropierii. Ştefan Bănică jr. îi cere iubitei să-i găsească "un loc în inima" ei. De remarcat că, cel puţin pe CD-ul Inima ta, din fericire, bărbaţii sînt plîngăcioşii care se roagă de iubite să revină şi deplîng fericita viaţă petrecută împreună. El Negro spune, pe şleau, "Mi-e dor de tine", în ciuda prietenilor, care "rîd de mine", dar şi a "mamei" - un personaj nou intrat în joc: "Mama-mi zice că nu-i bine". În melodia formaţiei
N&D mama intervine iarăşi, de astă dată din partea Iubitei: "Nu o mai asculta pe mama", îi spune El, bărbăteşte; şi "Ştiu că va veni şi ziua / Cînd î