- ACTul lecturii la sfirsit. Citite la incheierea stagiunii, ultimele doua texte din proiectul ACTul lecturii au fost Fata de matase artificiala de Irmgard Keun si Olive Generation de Taniana Tsouvelis, traduse, ca intotdeauna, de Victor Scoradet. Cel dintii, un monolog dramatic apartinind sexagenarei Irmgard Keun, interpretat de Nora Dinca si regizat de Carmen Vidu, este, de fapt, prelucrarea scenica a romanului-jurnal omonim pe care un secretar literar o facuse la un moment dat „vazind-o“ pe una dintre actritele teatrului sau in rol, pentru ca in urmatoarea stagiune nu mai putin de douazeci si opt de teatre germane „sa-si vada“ actritele in acelasi rol. Discutiile de dupa spectacol, moderate de Dan C. Mihailescu, nu au ezitat sa atribuie personajului – o tinara provinciala care pleaca in 1931 la Berlin visind la o cariera de actrita pentru a sfirsi foarte aproape de prostitutie – marcile unei feminitati cinice, ale destinului ca ratare perpetua, ale raului nemotivat, in sfirsit, ale inevitabilului bovarism. Din romanul construit ca o increngatura de povesti, dintre care unele aparent fara legatura cu personajul principal, regizoarea Carmen Vidu a renuntat la pasajele cu aer vetust, pedalind mai ales pe efectul de autodistantare a personajului, pe ingenuitatea sa acida, pe ironie, in centrul tuturor plasindu-se, desigur, feminitatea autoreflexiva. Reductia operata de regizoare a avut ca rezultat un spectacol foarte scurt necesitind, in timpul discutiilor de final, numeroase adaugiri lamuritoare.
- Olive Generation, vitalitate si umor. Ultimul spectacol din programul de 12 texte dramatice de limba germana din cadrul ACTului lecturii a fost si unul dintre cele mai savuroase. Autoarea Taniana Tsouvelis, o tinara actrita (pina in 30 de ani) de origine greaca, traieste acum si joaca in Germania. In mai 2001, la tirgul de piese organizat in prestigiosul festi