Japca, indolenta si neprofesionalismul contamineaza si firmele de prestigiu
La noi ca la nimeni: oamenii de la Minolta vand, mai intai, masinile si apoi invata cum functioneaza * Daca-ti trebuie scula "digitala", plateste trei rate a cate 300 de dolari ca sa fii invartit pe degete * Avem trei variante: ori Japonia e o tara balcanica, lucru foarte probabil, de cand cu globalizarea, ori oamenii de la Minolta sunt si ei oameni, adica vor paine dar nu le trebuie munca, ori vinovat e clientul, pentru ca-i fraier si plateste. Explozia tehnologiei digitale a determinat, in ultima decada, mutatii dramatice pe piata, agentii economici care au mirosit la timp avantajele alinierii la noile standarde avand numai de castigat. Fotografia digitala reusise sa "muste" adanc din portia producatorilor traditionali de pelicule si acesorii fotofgrafice, noua tehnologie pulverizand, practic, felii enorme de piata pe care companiile de traditie si le imparteau, pana atunci, intre ele. Cele care au intuit la timp mersul lucrurilor, au investit masiv in cercetare si-au reusit sa raspunda cu performante mai mari sau mai mici la noile tendinte. Practic, fotografia traditionala este deja istorie, in conditiile in care tehnica digitala a eliminat intermediarii si a redus cheltuielile la minimum: oricine detine un calculator, soft-ul aferent si un inscriptor de CD-uri va avea, practic, cheltuieli insignifiante in executia, prelucrarea si arhivarea a mii de fotografii, care l-ar fi costat, inainte, o gramada de bani. Daca-si doreste printarea acestora, tot tehnica digitala ofera cele mai bune solutii: raportul pret/calitate este net favorabil inovatorilor. Trecand peste avantajul iesirii din algoritm a costului filmului si developarii, un print A4, digital, este de doua ori mai ieftin decat o fotografie A4, la un nivel superior de gestionare a calitatii in raport cu ce ofera laboratoarel