Teatrul ACT – Premiera de John Cromwell. Regia: Theodora Herghelegiu. Cu: Clara Flores, Dana Voicu.
Doua individualitati puternice, pregnant configurate, in care se reflecta, prin manifestari diferite, atractia pentru teatru, topos al maximei seductii. Una expansiva, voluntara, exhibindu-si cele mai intime sentimente si traindu-le cu pasionalitatea actritei dedicate artei sale, cealalta retinuta si obedienta, temperamentala insa atunci cind e nevoie – cabiniera privind si insotind-o, de undeva din fundal, pe prima. Doua entitati complementare ce induc forme diferite ale perceptiei teatrului: una aflata mereu in prim-plan, centru focalizant, subiect permanent al fascinatiei, cea de-a doua aflata in spatele scenei, cu o existenta mai putin spectaculoasa. Parcursurile lor se intrepatrund insa constant, intr-o alternanta a starilor intens sustinute de cele doua actrite. Spectacolul Theodorei Herghelegiu patrunde in esenta acestor stari variate, la limita dintre acalmie si nervozitate, analizindu-le sub lupa. Tehnica predilecta este aceea a radiografierii creatiei actoricesti cu toate mecanismele ei interioare si, in acelasi timp, o punere in abis a rolului insusi, mizind pe functia sa autoreferentiala.
Trairile tensionate ale actritei (Clara Flores), frica, nesiguranta, incertitudinea sint contrapunctate de calmul si lejeritatea cabinierei. In timp ce actrita se machiaza cu miscari bruste si impulsive, ce-i tradeaza incordarea dinaintea premierei, cabiniera calca imperturbabil o bluza. Emotia datorata infruntarii dupa zece ani de absenta cu un rol-oglinda (Arkadina lui Cehov) accentueaza tensiunea imposibil de reprimat. Nu este doar tracul iminent oricarei seri de premiera, ci provocarile nesfirsite ale celei pentru care fiecare rol inseamna o combustie interioara, nu doar o simpla interpretare, ci o creatie care probeaza vocatia si bucu