În multe din serialele americane cuvîntul "relationships" apare des, pe diverse buze, în contexte tot mai variate şi mai complexe. Se conturează ca un termen- cheie pentru structura serialului, pentru interacţiunile dintre personaje şi evoluţia lor ulterioară. Scopul majorităţii personajelor din seriale, fiecare la nivelul producţiei în care joacă, este tocmai să îmbunătăţească sau măcar să aducă în stare de funcţionare aceste relaţii. "Relaţii" nu desemnează, aici, nici legăturile strict personale, nici pe cele de serviciu sau sociale, ci un amestec voit confuz între cele două. Discuţiile dintre eroi şi eroine reprezintă, de cele mai multe ori, scheme de facere sau desfacere ale acestor relaţii. Cine nu joacă destul de profesionist, riscă să piardă esenţial: sentimente, bani, prestigiu... Fiecare dintre serialele mai mult sau mai puţin subtile se ocupă de "relaţii" în modul său propriu. "Tînăr şi neliniştit", soap-ul tipic, este construit aproape exclusiv în jurul termenului, pe care îl tratează cu respect, şi-l ia foarte în serios: relaţiile sînt cele care permit, pe de o parte, prelungirea infinită a serialului prin angrenarea personajelor în multiple combinaţii; şi, pe de alta, asigură scheletul pe care sînt, apoi, brodate speculaţiile morale şi ideologice ce alcătuiesc mesajul filmului. "Ally McBeal" le comentează, şi evaluează,
transformîndu-le în meta-relaţii; şi, în acelaşi timp, le duce dincolo de limitele, banale, ale normalului, transferîndu-le dacă nu într-o sferă fantastică, măcar într-una imaginativă, livrescă, estetică. "M.A.S.H." are drept subiect tocmai aceste relaţii: rostul serialului este să le ironizeze, ba, mai mult de atît, chiar să le demonteze. La fel "Familia Bundy", dar înlocuind umorul şi ironia cu grotescul şi mutînd accentul de pe deconstrucţia lor pe derizoriul şi inutilitatea acestora. "Dădaca", un serial ce nu mai rulează