Mesaj din Sua"Romania n-are nevoie nici de palmieri, nici de Dracula pentru a atrage turisti". Stimata redactie,. Sunt abonat de cativa ani la publicatia dvs. si nu de putine ori am avut un sentiment de revolta fata de multe aspecte neplacute din Romania, desi multe dintre articolele aparute au avut...
Mesaj din Sua"Romania n-are nevoie nici de palmieri, nici de Dracula pentru a atrage turisti"
Stimata redactie,
Sunt abonat de cativa ani la publicatia dvs. si nu de putine ori am avut un sentiment de revolta fata de multe aspecte neplacute din Romania, desi multe dintre articolele aparute au avut un efect contrar. In ultimul timp, chiar imi puneam intrebarea daca nu cumva veti fi penalizati pentru "stirbirea imaginii Romaniei" (sic!). Ceea ce ma face sa va transmit starea mea de spirit sunt cel putin doua subiecte fierbinti, aparent fara nici o legatura intre ele, dar cu un punct comun: Rosia Montana si Dracula Park. Ambele au impact asupra mediului inconjurator, a turismului si a imaginii Romaniei in exterior.
Inainte de decembrie 1989, timp de 13 ani, am insotit pe toate traseele turistice din Romania turisti straini de pe toate coordonatele geografice. Sunt deci in masura sa spun ca Romania in sine reprezinta un produs turistic global, a carui diversitate rivalizeaza cu cea a Frantei. In toti acesti ani, am cules impresii de la turisti straini, care proveneau din toate categoriile socio-profesionale: simpli muncitori, functionari, ziaristi, agenti de turism, profesori, patroni, demnitari. Impresia era unanima: Romania, o tara frumoasa, cu niste capacitati naturale si umane deosebite, cu o cultura si traditii valoroase, dar prost administrata. Proasta administrare incepea, de fapt, cu calitatea proasta a drumurilor si se termina cu poluarea mediului. De exemplu, un circuit prin tara, care conducea spre Maramures, Bistrita si Bucovina