- Diverse - nr. 158 / 14 August, 2002 In urma cu 3 ani, familia Viorica si Virgil Herman s-a hotarat sa paraseasca Statele Unite ale Americii, unde a trait aproape 20 de ani, pentru a se repatria in tara-mama. Legislatia romaneasca in vigoare permite persoanelor care solicita repatrierea sa isi aduca din tarile in care au fost rezidente bunuri de folosinta indelungata (mobila, aparatura electrocasnica si electronica), dar si autoturisme. Asa a procedat si domnul Herman, fara sa banuiasca nici o clipa de cate peripetii va avea parte pentru a redeveni cetatean roman. Daca pana a intrat in posesia cartii de identitate a durat "doar" doi ani, cu inscrierea in circulatie a autoturismului Jeep Cherokee Laredo, fabricat in 1992, lucrurile s-au blocat cu totul. De-abia de la Registrul Auto Roman, filiala Mures, a aflat domnul Herman ca masina lui, in foarte buna stare de functionare, cu toate verificarile tehnice la zi si cu care a circulat fara nici o problema pe intreg continentul nord-american, nu corespunde "pretentiilor" europene si, desigur, nici celor romanesti. "Pentru autovehiculul Jeep Cherokee Laredo, RAR nu poate acorda omologare individuala, daca se pastreaza configuratia din fabricatia in serie, datorita neincadrarii in valorile limita privind poluarea chimica, prevazute de legislatia actuala". Se face referire la Directiva 70/220 Cee, modificata prin 96/44 Cee si la Regulamentul 83-03 ECE/ONU. Unde-i lege, nu-i tocmeala, insa domnul Herman nu se poate dumiri cum de masina lui nu corespunde normelor europene privind poluarea, din moment ce, pe soselele Romaniei, circula, pe langa autoturisme de ultima generatie si destule "harburi", aduse pe diverse cai exact din tarile europene?! Deoarece a pierdut deja prea mult timp si destui bani, iar Jeep-ul sta tot cuminte si nefolosit in gradina casei sale din Sangeorgiu de Padure, domnul Herman s-a decis sa-l