- Cultural - nr. 161 / 17 August, 2002 o mare diferenta intre un teatru, fie profesionist sau amator, si o facultate. Teatrele au ca scop productia (artistica sau economica) de spectacole, iar noi - "producerea" de actori. Tot timpul se fac comparatii, iar mintile mai "subtirele" isi inchipuie ca scoala trebuie sa "contina" si ea actori gata formati, or, noi doar ii crestem... Din neintelegerea acestui fapt apare eroarea fundamentala a unor "cronicastri" de a aplica baremuri cat se poate de daunatoare ambelor parti. Studentii nostri vor fi actori abia la cativa ani dupa absolvirea facultatii. Nu sunt suficienti patru ani sa se formeze, ci doar sa aiba niste cunostinte de baza. Noi sugeram "problema", asteptand rezolvarea din partea studentilor; nu le oferim si solutia. Eu am invatat meserie cu adevarat la ... Barlad, unde am jucat patru ani dupa institut. In '71, cand am devenit actor la Targu-Mures, eram deja bine "asezat" in profesie. Cred ca e important pentru tinerii absolventi sa-si "faca mana" in teatre mici, pentru inceput. Nu e o solutie sa intre direct pe mana unor regizori "tirani", care sa-i invete ce sa faca. Actorii ideali erau cei cu intuitie remarcabila, care faceau teatru din instinct, dar a trecut vremea lor. Un caz fericit a fost Dan Micu (Dumnezeu sa-l odihneasca), un mare regizor, cu care am colaborat - care ar fi facut cu mult talent si actoria - el arata, exemplifica, facea exact ceea ce le cerea interpretilor. A ramas unul din oamenii care au implinit formarea mea ca actor - incheiata in '75, dupa intalnirea cu Liviu Ciulei, in "Play Strindberg". Actorul modern trebuie sa fie mobil, inteligent, cult si ganditor. Sunt profesor de douazeci de ani, dar n-am "prieteni de o viata" in oras. IOANA FLOREA - Cultural - nr. 161 / 17 August, 2002 o mare diferenta intre un teatru, fie profesionist sau amator, si o facultate. Teat