Prezentam, in urma cu citeva luni, o serie de materiale despre traficul international de arme. Personajul principal era cunoscutul traficant de arme Victor Bout, legaturile sale cu Romania fiind relatate pe larg. Atunci a aparut, pentru prima data, implicarea sa in domeniul diamantelor prin intermediul altor personaje.
Prezentam, in urma cu citeva luni, o serie de materiale despre traficul international de arme. Personajul principal era cunoscutul traficant de arme Victor Bout, legaturile sale cu Romania fiind relatate pe larg. Atunci a aparut, pentru prima data, implicarea sa in domeniul diamantelor prin intermediul altor personaje. Activitatea acestora a fost strins legata de tara noastra. Practic, fratii ceceni Mutaliev, traficanti de armament cu afaceri in Romania si Republica Moldova, au pierdut, in decembrie 1997, un avion in Angola. Aeronava cargo, un AN 72, care apartinea companiei Renan din Moldova, dar efectua zboruri pentru compania congoleza Air Pelikan, a fost fortata sa aterizeze, iar echipajul a fost intemnitat de armata angoleza. Avionul avusese o serie de escale ciudate in Africa de Sud, Coasta de Fildes (Abidjan) si Angola (Andula), dupa care ar fi trebuit sa se intoarca in Moldova. Conform martorilor care au supravietuit, avionul transportase arme in zona si plecase cu 5 pasageri libieni si un transport important de diamante, motiv pentru care a si fost arestat. Informatii neoficiale indicau ca diamantele trebuiau transportate in Romania. Plecind de la aceasta legatura indirecta cu Romania a trocului arme contra diamante, am trecut la o cercetare amanuntita a pietei diamantelor naturale care s-a dezvoltat destul de rapid in ultimii 10 ani. Am gasit o lume ascunsa, secretizata pina la absurd. In plus, am gasit o industrie prea putin controlata.
Fabrica
Una dintre primele fabrici de slefuit diamante naturale infiintata in R