Rezultatele anchetei cu privire la incidentul aviatic de la Popoveni, petrecut pe 3 august, nu s-au aflat nici pina astazi, dupa doua saptamini de la producere. Reamintim ca in dupa-amiaza acelei simbete, un avion sportiv tip Wilga a aterizat fortat pe o bostanarie din cartierul Catargiu, in timpul desfasurarii unui zbor de antrenament. Nu au fost victime si atit avionul, cit si planorul tractat de acesta au reusit sa aterizeze fara probleme deosebite. Asa cum a declarat si Cristian Smarandache, comandantul Aeroclubului Oltenia, cauza incidentului a constituit-o insuficienta combustibilului din rezervor. Desi ancheta demarata de comisia formata din reprezentanti ai Aeroclubului Roman si Ministerului Transporturilor nu s-a incheiat inca, se pare ca pana de benzina nu a fost o simpla intimplare nefericita. La Aeroclubul Oltenia, benzina se fura.
Din informatiile primite de la persoane care cunosc bine situatia de la Aeroclub, dar care doresc sa nu li se dezvaluie identitatea, se pare ca aprovizionarea cu combustibil a aparatelor de zbor se confrunta cu anumite „dificultati“, motivate de altfel. „Aviatia a devenit un mijloc de a obtine profit. La Craiova, si cred ca nu numai aici, avionul nu se alimenteaza suficient, pentru ca, dupa zbor, aparatul se mulge“.
Cu alte cuvinte, dupa fiecare antrenament, benzina ramasa in rezervor este scoasa si impartita „frateste“, de la pilot, pina la comandant. In asemenea conditii, si poate pentru ca, nu de putine ori, au aparut probleme la imparteala, alimentarea a inceput sa se faca mai de ochii soacrei, asa incit sa nu mai ramina mare lucru de muls.
Se pare ca aceasta a fost pricina incidentului de la Popoveni. Pilot a fost Marian Trocan. Inainte de zbor, mecanicul l-ar fi intrebat daca ii ajunge combustibilul pentru inca un start. Marian a raspuns afirmativ. Un zbor de „ridicare la termica“ a planorului - asa c