Indiferent de statiune, o plimbare poate insemna un slalom printre Mercedesuri, Renaulturi, Volvo sau BMW-uri de zeci de mii de dolari. Numere de Bucuresti, Maramures, Constanta, Cluj - arata ca oamenii cu stare vin la mare in concediu, dar neaparat vor sa se si laude. Dupa posibilitati. Cu mentalitatea ca ?daca pe plaja, in slip, tot romanul e la fel, macar pe trotuar arata cine are portmoneul mai gros?. Fiecare statiune de pe litoralul romanesc are, in medie, 20 de hoteluri. Toate, fara exceptie, ofera si servicii de parcare pentru turistii cazati. Exista parcari inchise, luminate noaptea si pazite, si altele deschise. O zi de parcare deschisa costa 20.000 de lei, iar cei care-si lasa masinile in parcarea pazita platesc aproximativ dublu. ?De ce sa-mi las Renaultul in parcare? Ce, aici nu-i bine?! Il vad de la fereastra?, ne-a spus un sofer care-si parcase autoturismul chiar in fata Hotelului Decebal. Nu conta ca oamenii care voiau sa treaca pe trotuar trebuiau sa ocoleasca? masina prin sosea. Desi omul a optat pentru aceasta parcare ?inedita?, ne-a marturisit ca plateste si parcarea. Dar nu o foloseste.
Pe toata durata sezonului estival, parcarile hotelurilor de pe litoral ramin aproape goale. Spatiul verde si trotuarele de promenada sint, in schimb, ticsite de masini. Jandarmii sau politistii refuza sa amendeze vreun astfel de sofer, din motive numai de ei stiute. Sub ochii lor, statiunile devin imense parcari in aer liber. (Georgeta Petrovici )
Prin instalarea barierelor de la Mamaia, primarul Mazare a scos noua miliarde de lei din buzunarele turistilor
Primarul constantean Radu Mazare a prezentat, ieri, bilantul acestei veri, in special in ceea ce priveste celebrele bariere de acces in statiunea Mamaia. Masinile care au alt numar de inmatriculare decit de Constanta vor mai fi taxate cu cite 20.000 lei pentru fiecare intrare in s