Pe data de 22 august, Leni Berta Helena Amalie Riefenstahl a implinit 100 de ani. Riefenstahl, care nu mai locuieste astazi la Berlin, ci traieste retrasa undeva linga lacul Starnberger See, este una dintre cele mai controversate personalitati ale cinematografiei moderne. Dupa un debut spectaculos, in anul 1932, cu filmul artistic Lumina albastra (Das blaue Licht), Riefenstahl a creat, in perioada nazismului, citeva filme celebre de propaganda. Este vorba despre documentarele Triumful vointei (Triumph des Willens) si Victoria credintei (Sieg des Glaubens), realizate in timpul celui de-al 6-lea Congres al Partidului National-Socialist Muncitoresc din Germania (NSDAP) din 1934. Prin aceste creatii, ea a depasit estetica jurnalelor de actualitati, care se bazau pe filmari statice, conventionale la vremea respectiva. La congresul nazist din Nürnberg – organizat in aer liber –, echipa de operatori a filmat nu numai de pe patine cu rotile, ci si de pe niste triciclete foarte inalte, care se puteau deplasa cu o viteza foarte mare. Cu ajutorul unui mic lift mobil, amplasat printre drapelele partidului, s-au realizat filmarile de ansamblu de la o inaltime de circa 30 de metri.
Montajul materialului s-a facut prin alternarea si contrastul dintre grandoarea planurilor de masa si imaginea supradimensionata a lui Hitler, care-si rostea cuvintarea. Efectele au fost uluitoare si au revolutionat cinematografia moderna. Cu Triumful vointei, Riefenstahl a realizat cel mai percutant film de propaganda al secolului XX, inspirindu-i ulterior pe regizorii care activau in statele totalitare si care aveau de indeplinit sarcini vizuale similare.
O alta capodopera a regizoarei este filmul realizat cu prilejul Olimpiadei de la Berlin din anul 1936. Prin imaginile fascinante ale acestui documentar, Riefenstahl a atenuat dimensiunea negativa a rasismului de partid si de stat,