"Viaţa la firmă" nu e doar o formulă, ci a devenit o realitate. Mulţi tineri (şi nu numai) preferă să lucreze într-o companie serioasă, optînd pentru un salariu decent în detrimentul timpului liber. S-a creat, astfel, ceea ce unele din volumele de popularizare în domeniu numesc "cultura de office" (cei care o practică sînt, în general, aspiranţi la funcţii de conducere): oamenii de office manifestă, cel puţin aparent, un mod comun de vestimentaţie, gestică, petrecere a timpului liber, exercitare a plăcerilor gastronomice, decorare a ambientului. Unii dintre aceştia pot fi văzuţi, după ora 18,00, invadînd pub-urile şi bistrourile mai fancy, la cravată şi sacou, respectiv deux-pièces , în grupuri relativ largi. Sau frecventînd cinematografele cu aer condiţionat şi meniuri de floricele de la Mall; ca să
continue, apoi, cu magazinele "de marcă". În septembrie, dacă-i suni, sînt în Grecia, Italia, Spania sau îşi renovează apartamentul. Ironia involuntară nu-şi are rostul, în prezentarea unui mod de viaţă benefic pentru societate: oamenii de firmă sînt consumatori serioşi şi fideli şi viitorii fondatori ai clasei de mijloc. În comparaţie cu mentalitatea socialistă, a serviciului lejer, cu muncă minimă, dar şi consum minim, micile naivităţi şi răsfăţuri snoabe ale lucrătorilor din office-uri sînt nevinovate. Mai ales că în jurul lor se ţese o întreagă industrie ce stimulează consumul. Cazurile prezentate în pagină nu sînt decît nişte exemple, neexhaustive, de "caractere". Ce vor fi urmate de un studiu, mai serios şi mai documentat, într-un număr viitor. Iaromira POPOVICI
"Viaţa la firmă" nu e doar o formulă, ci a devenit o realitate. Mulţi tineri (şi nu numai) preferă să lucreze într-o companie serioasă, optînd pentru un salariu decent în detrimentul timpului liber. S-a creat, astfel, ceea ce unele din volumele de popularizare în domeniu numesc "cultura d