Sunt impotriva razbunarilor sangeroase si, mai ales, a victimizarii grupurilor, colectivitatilor, popoarelor. Sunt si impotriva tolerarii, iertarii faptelor nebunesti (precum hotia, jaful, minciuna, violul, talharia) sau a pedepsirii cu privarea de viata. Nici cu erijarea in lider absolut (cel mai egal dintre egali!), pedepsitorul universal, fauritorul de drum, de model, de pattern, de baza, cum spun militarii, dupa care se aliniaza restul lumii. Asemenea postura, mai devreme, sau mai tarziu, de la toti "cei umiliti si obiditi", ori numai de la "nebunul s(t)atului" primeste o lovitura. Deasupra sau sub centura. Cand se-asteapta sau nu. Cum crede sau cum nici nu si-a inchipuit. Asa incat supararea si furia ulterioare (legitime) nu fac decat sa scada si mai mult dezonoarea primei infrangeri. Exista o "deontologie", o morala preventiva a blestemului, conform careia, daca cel nevinovat il invoca, cuprinderea lui punitiva actioneaza pana la noua neamuri. Taisul acelui blestem poate ucide nevinovati, doar ca sunt fii, sotii, nepoti, parinti, unchi, stranepoti cu vinovatul. De aceea se invoca abtinerea de la comportamentul trufas si viclean, ca si tolerantul comportament fara manie si vendeta. Cei ajunsi in varfuri ierarhice, clanurile orbite de puteri "democratice", V.I.P.-urile care-au uitat cine-au fost mai ieri-alaltaieri, gradele si functiile clientelare, dedesubturile din abdomenul legii, majoritarii mediocritatii sforaitoare ar trebui sa nu uite ca, din senin, dar din scrasnetul neputintei a mai rabda sau tolera, poate aparea un antichrist capabil sa naruie ceea ce pare umanitate inespugnabila. N.B. Observatia-avertisment din final nu vizeaza pe cineva anume si n-are caracter trans- national. Sunt impotriva razbunarilor sangeroase si, mai ales, a victimizarii grupurilor, colectivitatilor, popoarelor. Sunt si impotriva tolerarii, iertarii faptelor nebunesti (precum ho