- Social - nr. 173 / 4 Septembrie, 2002 Ca, la Targu-Mures, circulatia rutiera este "sufocata" de traficul intens, derulat, cu mici exceptii, cam pe aceleasi sosele de-acum 50 de ani, nu mai constituie o noutate. Cel mult, o trista realitate. Drept care, nu intamplator, Executivul Primariei (primarul Dorin Florea avand un merit deosebit in acest sens, ca si in preocu parea pentru moder nizarea, in general, a drumurilor) si Consiliul Local Targu-Mures au adoptat o hotarare chibzuita: demararea investitiei Centura municipiului Targu-Mures pentru devierea traficului greu pe relatia SE-NE, prevazuta in programul pe anul 2002. Intrucat au existat doua proiecte (variante) de infaptuire a acestui proiect _ durata executiei urmand a fi de 24 de luni , dupa analize detaliate, in sedinta extraordinara din 4 iunie 2002, Consiliul local municipal hotaraste aprobarea studiului de fezabilitate varianta a II-a si a indicatorilor tehnico-economici la investitia mentionata, valoarea acesteia insumand (la pretul de referinta din luna aprilie 2002) 206.096.622.987 lei. Ce prevede, in fond, acest proiect? Realizarea unui traseu nou intre D.N.13 (Sighisoara) si D.J.35 (Livezeni), in prelungirea Caii Sighisoarei, atat pentru devierea traficului de tranzit Sighisoara-Livezeni si Sighisoara-Reghin, cat si pentru deservirea zonei de transfer ce se va dezvolta in aceasta parte a orasului. In expunerea de motive se precizeaza ca, prin aceasta solutie, se va imbunatati relatia cartierului Tudor cu cartierele 22 Decembrie 1989 si Gh. Marinescu, care, in prezent, se realizeaza in cea mai mare parte pe un traseu ocolitor, ce trece prin zona centrala, intrucat traseele mai directe prin str. Al.Papiu Ilarian si str. Stefan cel Mare au pante mari si profile transversale necorespunzatoare. Sa notam, in acest context, ca terenul pe care se va desfasura traseul (lungimea lui insumand 4,211 km) se afl