Revenite în actualitatea vieţii artistice, anume momente din trecutul muzicii româneşti, creaţii ale deceniilor primei jumătăţi a secolului XX, creaţii ale deceniilor din urmă, se înscriu pe coordonatele unui clasicism propriu valorilor celor importante, de perenitate, în ansamblul culturii noastre.
Indubitabil ele aparţin locului şi momentului istoric; ...iar rememorarea acestora în zilele noastre aduce o firească consistenţă circuitului actual al valorilor. Faptele muzicale ale trecutului se integrează firesc dinamicei actuale a vieţii de concert, de spectacol, dinamicei privind circulaţia imprimărilor discografice.
O nouă montare, o savuroasă înfăţişare, în parte previzibilă, pe alocuri simplificată, în bună parte dinamizată...
...acesta este noua versiune a baletului "La Piaţă" de Mihail Jora, versiune datorată mastrului Ion Tugearu, semnatarul regiei şi coregrafiei spectacolului.
Opera bucureşteană şi-a îndeplinit, astfel, o obligaţie de onoare; ...îşi onorează titulatura de instituţie naţională reintroducând în repertoriu titlurile româneşti, lucrări absente pe parcursul ultimelor stagiuni din motive mai mult sau mai puţin întemeiate;
...în plus, a fost aniversată prima montare coregrafică a aceste partituri, montare realizată cu şapte decenii în urmă, în primăvara anului 1932; ...prima montare a primului balet românesc! Sunt de reţinut cuvintele scrise de Mihail Jora însuşi... "o artă coregrafică făurită de dansatori români, pe muzică scrisă de compozitori români, pe subiecte din viaţa românească, pe mişcări şi ritmuri scoase din jocurile caracteristice populare româneşti". Acesta era dezideratul momentului împlinit atunci de Mihail Jora în baza unei viziuni coregrafice datorate lui Anton Romanovski, în regia lui Victor Ion Popa; ...la pupitrul dirijoral se afla Alfred Alessandrescu, iar rolul principal i-a revenit cuno