Legende apocrife:. Nasterea Maicii Domnului. - Praznuita de toata crestinatatea pe 8 septembrie, Nasterea Fecioarei Maria este o sarbatoare cu reverberatii profunde in sufletul adoratorilor ei, care nutresc un veritabil cult pentru Maica cea sfanta a lui Iisus. Si cum ar fi altfel, cand toate nadejdi...
Legende apocrife:
Nasterea Maicii Domnului
- Praznuita de toata crestinatatea pe 8 septembrie, Nasterea Fecioarei Maria este o sarbatoare cu reverberatii profunde in sufletul adoratorilor ei, care nutresc un veritabil cult pentru Maica cea sfanta a lui Iisus. Si cum ar fi altfel, cand toate nadejdile puse in ea se implinesc? Ivire netarmurita, pe care o celebram ori de cate ori ii adresam rugaciuni, Nasterea Mariei din Ierusalim a lasat o urma de foc in scrierile celor mai vechi crestini -
Sarbatoarea Nasterii Maicii Domnului (Nativitas Beatae Mariae Virginis) se celebreaza pe 8 septembrie si este cunoscuta la noi sub denumirea populara de Santa Maria Mica. Datarea ei se situeaza intre Conciliul al Iii-lea ecumenic (Efes, 431) si Conciliul al Iv-lea (Calcedon, 451). Pe locul din Ierusalim unde traditia crestina sustinea ca s-ar fi aflat casa parintilor Fecioarei, Ioachim si Ana, s-a ridicat intre 430 si 480 o biserica inchinata Mariei. De aici, sarbatoarea s-a extins mai intai in Rasarit, apoi, incepand din secolul al Vii-lea, si in Apus. Papa Serghie I (687-701) o introduce, primul, la Roma. Roman Melodul compune, in secolul al Vi-lea, Condacul si Icosul pentru aceasta sarbatoare. La Utrenie se canta un canon scris in sec. al Vii-lea de catre Andrei Criteanul, care ne-a mai lasat si patru predici despre acelasi eveniment. Pe 9 septembrie sunt sarbatoriti Sfintii si Dreptii dumnezeiesti Parinti Ioachim si Ana (Cristian Badilita, "Evanghelii Apocrife").
Practic, la Efes, in anii 431 si 449 au avut loc doua sinoade generale si tot