La sfirsitul lunii august, firma ?Midocar? Bucuresti (distribuitor al marcilor VW si Audi in Romania) a semnat un contract prin care s-a obligat sa furnizeze Romtehnica 143 de autoturisme de oras si de teren, in valoare de 3,7 milioane euro. Afacerea s-a perfectat in urma unei licitatii la care au participat trei companii, fiind aleasa cea care indeplinea criteriul ?cel mai avantajos din punct de vedere tehnico-economic?. Romtehnica a fost intermediarul, primind in schimb un comision, ramas confidential. ?Sintem firma comerciala de stat si putem cumpara ceea ce institutii ale statului doresc sa achizitioneze. Romtehnica nu traieste insa din comisionul luat de la stat, ci din exporturi?, ne-a declarat, ieri, directorul general al firmei, Aurel Cazacu, care a refuzat sa ofere alte amanunte cu privire la tranzactie.
?Nu de modelele noastre indigene sau economice aveau nevoie?
Reprezentantul unei firme autohtone care a aflat despre licitatie, dar care a dorit sa ramina anonim, ne-a oferit insa si alte date: ?Am aflat de licitatie printr-un anunt de intentie publicat in Monitorul Oficial in luna iunie, autoritatea contractanta fiind Romtehnica. Firma noastra a achizitionat caietul de sarcini si asa am aflat ca beneficiarul contractului este SIE. Va putem spune insa ca specificatiile autoturismelor indicau preferinta beneficiarului numai pentru modele de virf, sase cilindri, 4X4, piele, jeepuri si limuzine. Ne-am cam lamurit ca nu de modelele noastre indigene sau economice aveau nevoie?. Reprezentantii firmei respective au incercat sa afle motivul generozitatii statului fata de SIE, stiut fiind faptul ca alte institutii bugetare sint drastic penalizate de opinia publica pentru initiative asemanatoare. ?Am aflat de o hotarire de guvern care permite SIE sa doteze, din import, 35 la suta din parcul de masini?. Si daca tot vorbim de valoarea tranzact