Pache... Protobasescu. Locuiesc pe Calea Vacaresti de 15 ani. Din cauza gropilor si a capacelor de canal suprainaltate, am inlocuit pivotii si amortizoarele masinilor pe care le-am avut de zeci de ori. Am intrat de fiecare data cu spaima in pasajul de la Piata Unirii, facand slalom printre gropile p...
Pache... Protobasescu
Locuiesc pe Calea Vacaresti de 15 ani. Din cauza gropilor si a capacelor de canal suprainaltate, am inlocuit pivotii si amortizoarele masinilor pe care le-am avut de zeci de ori. Am intrat de fiecare data cu spaima in pasajul de la Piata Unirii, facand slalom printre gropile pline de apa - o capcana mizerabila pentru orice automobilist. Intr-un cuvant, sunt un veteran al gropilor bucurestene. De 30 de ani, de cand m-am mutat in Bucuresti, n-am vazut sa se asfalteze complet vreun bulevard, cu exceptia refacerii bulevardelor Magheru si Balcescu, in 1988, dupa finalizarea metroului... Numai carpeli. Cum dadea gerul, peticele puse de muncitori indolenti, continand un asfalt tip "salam cu soia", reciclat si "resapat" ca anvelopele uzate, se topeau vazand cu ochii. Pana-n primavara, gropile erau si mai mari. Dupa 1989, fiecare ocupant al fotoliului de primar al Capitalei a promis sa indrepte situatia asfaltului. Ne amintim cu totii si de Halaicu, si de Lis, si de Ciorbea. Cu toate ca au avut consilii favorabile, de aceeasi coloratura politica, acesti domni nu au miscat nimic in sfera cea mai vizibila a vietii orasului: infrastructura stradala. Poate cei mai in varsta ar putea sa ma contrazica, dar cred ca asfaltarea adevarata a bulevardelor bucurestene, atat de invidiate de vecini pentru largimea, lungimea si liniaritatea lor pariziana - mandra mostenire a lui Pache Protopopescu, primarul celebru de la sfarsitul secolului al Xix-lea - nu s-a mai facut de pe vremea interbelica.
De necrezut, dar de ieri-alaltaieri, pe Calea Vac