Catalogul intitulat "Favorites", foarte recent apărut în SUA (Early Fall 2002), este o mai mult decît uimitoare colecţie de kitsch-uri totale: obiecte situate undeva, la graniţa dintre estetic (al sinelui sau al background-ului), utilitar (toate se străduiesc să folosească la ceva), amuzant şi spiritual-profund. Pe scurt, poate fi numit un catalog al kitsch-ului total şi foarte grijuliu: un kitsch inventiv, care nu uită aproape nimic legat de confortul material şi spiritual al beneficiarului: de la instrucţiuni de folosire la stilistică. "Men, coffee, chocolate, the richer the better!" stă scris pe o pernuţă de culoarea cafelei, împodobită cu motive florale, originară nu de pe strada bunicii mele, din zona Cuţitul de Argint, ci chiar din America: scrie, clar, în prezentare, "made in USA". Dacă v-aţi imaginat, restrictiv şi formal, că America e doar locul în care se bea Coca-Cola, se mănîncă junk-food şi se poartă jeanşi, vă înşelaţi: deja e o vorbă arhicunoscută, există multe Americi, şi una dintre ele este a gospodinelor asemănătoare celor balcanice, din copilăria noastră, care împletesc non-stop şi-şi decorează casa cu produsele muncii lor (sau cu unele asemănătoare create de designeri ce au ştiut să exploateze fenomenul). Am cunoscut chiar o astfel de doamnă în Penn State: o chema Paulette, era de origine ucraineană, şi profesoară la Colegiul de Asistente Medicale. Nu era o gospodină în înţelesul autohton al termenului, şi anume de persoană închisă-n casă, care
habar n-are de ce se-ntîmplă-n lume şi tot universul ei se învîrte în jurul apartamentului de bloc din Titan: ci o persoană care călătorise mult, inclusiv în China, şi care vroia să se mute, la bătrîneţe, în New Mexico, pentru că îi plăcea arta de acolo. Noţiunile ei despre artă şi decoraţiuni interioare rămîneau, însă, la micul nivel plăcut-gospodăresc-ornamental pe care-l promovează şi catalogul