De la latini încoace şi pînă la filosofia americană de televizor, omenirea nutreşte conştiinţa unei datorii morale faţă de înaintaşi, Dumnezeu, ea însăşi şi oricine s-ar mai afla în chestiune: aceea de a trăi clipa. Carpe diem! Seize the day! sau Bucură-te de viaţă! (Elite). Grea misie. Fiindcă trebuie să te prinzi cînd să te bucuri. Lucru ce îi iese perfect bărbatului din reclama pentru Elite, la aflarea veştii despre sarcina soţiei (sau prietenei). De fapt, el ştie şi e şi pregătit, atît sufleteşte, moralmente, cît şi eminamente material, fiind dotat cu două perechi de botoşei pentru cele trei eventualităţi (aceea că va fi fetiţă, aceea că va fi băiat şi aceea că nu va fi în stare să zica nimic atunci cînd i se va aduce la cunoştinţă). Din context de comunicare (să stăm de vorbă la o cafea sau clasicul: Te invit la o cafea - Jacobs), cafeaua devine mijloc, semn. Şi nu orice cafea, ci Elite. O deosebeşti uşor pentru că în spoturile ei protagoniştii nu îşi vorbesc. Sînt un club privilegiat, se înţeleg din gesturi şi asta deoarece temele în cauză: iubirea (Ce e mai frumos decît să fii iubit? Să iubeşti!) sau prietenia (Prietenii sînt cel mai frumos dar...) reprezintă zone de comunicare cu grad mare de rezistenţă la cuvinte. Desigur, cînd ai un partener care n-are nevoie
de interacţiuni verbale ca să ştie ce e cu tine, o prietenă pe care o descoperi la cîţiva centimetri distanţă în momentele nodale ale singurătăţii tale (cum ar fi neuitatele Revelioane şi sărbători care ne găsesc fără celălalt într-o lume binară) ori te bucuri de viaţă, ori te apuci de cafea, ori eşti tîmpit. Reclame de atmosferă, de imagine (atît la propriu, cît şi la figurat, avînd în vedere că îşi propun şi chiar reuşesc să impună mărcii o anume ţinută), cele două spoturi ale campaniei Elite sînt perfect realizate, expresive, inteligente, ludice, haioase, cu un simţ rafinat şi benign