- Social - nr. 196 / 7 Octombrie, 2002 - Domnule profesor, aveti sansa de a fi senator si membru al Comisiei de invatamant si stiinta a Senatului. Spun ca aveti sansa nu doar de a fi martor, ci si partas, prin propria dv. contributie, la implementarea, cu adevarat, pe baze reale, a unei Reforme in invatamant, care sa conduca la cresterea performantelor acestuia. Mi-ati declarat, la inceputul discutiei, ca sunteti convins ca "invatamantul nostru este pe drumul cel bun". Aveti argumente? - Sigur ca am argumente! De fapt, cine este de buna credinta poate constata si singur ca, in ultimii doi ani, a fost o preocupare constanta pentru ridicarea nivelului invatamantului romanesc. Stiu ca s-a tot vorbit de Reforma, ca s-au incercat multe variante, deoarece eu, fiind cadru didactic universitar, m-am "lovit" atat de bunele intentii, cat si de reculul inregistrat in invatamant de abdicarea de la ceea ce a fost bun in traditia scolii romanesti. Noi, si vorbesc aici de toti cei implicati in restructurarea invatamantului, am abordat reformarea acestuia dintr-o noua perspectiva, urmarind sa aplicam o reforma sistemica, continua si asumata, care se va derula pana in anul 2010. - Toti guvernantii au vorbit de "reforma" invatamantului si "asumarea" raspunsurilor. Parintii, elevii, studentii, societatea romaneasca, in general, asteapta, cu adevarat, o Reforma structurala si nu tot felul de experimente. - Ceea ce spuneti dv. este in consens cu politica actuala in domeniul invatamantului. Si, va rog sa retineti cateva dintre masurile care se regasesc in scoala romaneasca in vederea ridicarii calitatii actului instructiv-educativ. MEC are in derulare programul care vizeaza baza materiala a invatamantului, intitulat: "Reabilitarea scolii", in cadrul caruia, in acest an, au fost reabilitate si este in folosinta 143 scoli, in care invata peste 34.000 elevi. Pana la finala acestui an