- Social - nr. 197 / 8 Octombrie, 2002 Cine strabate Europa in lung si lat o poate face fara teama ca pe soselele acesteia va fi oprit de barierele de cale ferata. Lucrul acesta se poate intalni, in mod exceptional, in cateva fundaturi ale Greciei si Turciei. Din pacate, la noi, in Romania, acestea abunda. Numai in Targu-Mures sunt vreo 9 bariere, din care cea mai mare parte a fost modernizata abia anii acestia, iar pe traseul pana la Reghin, dupa darea in folosinta a pasajului de la Dumbravioara, au mai ramas doua. Adica suficiente pentru a ingreuna circulatia rutiera pe un important drum national. Puse lucrurile in balanta, factorii de raspundere ai judetului au ajuns, cu ani de zile in urma, la concluzia ca pentru eliminarea celor doua bariere de pe drumul amintit este mai ieftina devierea lui intre Peris si Petelea, pe o distanta de 5,7 km. Ferit de ochii lumii, postat intre calea ferata si Mures, tronsonul de sosea se tot executa de cativa ani buni, fara a mai ajunge la capat. Constructia lui a inceput in legislatia trecuta si probabil se va incheia la sfarsitul celei actuale. Executantul este Grupul de constructii cai ferate si de comunicatii Bucuresti, santierul Cluj. Deplasati la fata locului am constatat ca fortele de executie a acestui obiectiv sunt concentrate in doua puncte. Lucratorii condusi de tanarul ing. Horea Maier realizeaza podul peste paraul Beica, o constructie de marime medie (18 m lungime si cu cate o banda pe sens), iar cei ai maistrului Ioan Solomonean, la capatul celalalt, in apropierea statiei Peris, la partea caii de rulare. Inginerul Maier apreciaza ca podul peste Beica va fi terminat anul acesta. Cat priveste noul traseu al DN 15, si aici, dupa atatia ani, apreciaza conducatorul punctului de lucru, s-au adunat realizari, anul acesta fiind perioada de varf, cand s-au executat 3,5 km de drum, la care se adauga poduri si podete. I