Scuturi umane cu marinari romani
Pe sase nave fantoma au fost imbarcati pana de curand 19 navigatori romani, sechestrati cu nave cu tot, chiar in zona de risc din Irak * Acestia s-au angajat in urma cu trei-patru luni, prin persoane de contact, si au ajuns salariatii firmei Kassab Shipping din Emirate, neinregistrata la nici o autoritate portuara din lume * Toate vasele sunt incarcate cu titei si nu pot inainta catre Golful Persic, pentru ca intra intr-o zona controlata de aviatia americana * Nici una dintre nave nu este inregistrata intr-un document al vreunei autoritati portuare * Sapte dintre marinarii romani au fugit din Irak si au hotarat sa rupa tacerea Aproape 20 de navigatori romani, imbarcati pe sase nave fantoma, sunt sechestrati cu nave cu tot, chiar in zona de risc din Irak.Mai multi navigatori romani au fost angajati, cu trei-patru luni in urma, pe sase petroliere, fara nici un pavilion, nici macar de complezenta, incarcate cu titei si care, de atunci si pana in prezent, se afla undeva in Irak, chiar la varsarea fluviului Eufrat in Golful Persic. Pe aceste nave, care se numeau "Australia", "Ramitow", "Mechuan", "Geudy", "Mustafa" si "Kerim", si care isi schimba denumirea la fiecare trei-patru zile, se afla imbarcati 12 marinari romani, care stau in fiecare zi cu frica in san ca vor fi bombardati de aviatia americana. La inceput au fost 19, toti din Galati si Tulcea, dar sapte dintre ei au evadat de pe aceste vase pe una din salupele care aprovizionau petrolierele. Ajunsi acasa, cativa dintre cei care au putut sa fuga din aceste inchisori plutitoare, precum si o parte dintre sotiile celor ramasi in Golf au venit la Sindicatul Liber al Navigatorilor pentru a povesti drama pe care o traiesc echipajele de pe aceste petroliere. Cele sase vase apartin companiei Kassab Shipping, al carei armator este un anume Abdul Cadar, firma neavand nici o autoriza