In anii `80, turismul romanesc era la moda
Daca IHR Mangalia detinea toate unitatile hoteliere si de alimentatie publica din statiunile cuprinse intre Mangalia si Olimp, in urma divizarii, societatea detine trei hoteluri de doua stele, unul de trei stele si doua restaurante * Directorul societatii Mangalia SA, Liviu Scarlat, este de parere ca "turismul social este o mare cacealma pentru societatile de profil" * Comparativ cu anul trecut, sezonul estival 2002 a insemnat o scadere a numarului de turisti La final de sezon estival, societatile din turism fac bilantul incasarilor, iar acest moment este prielnic pentru analize comparative si elaborarea de strategii pentru dezvoltarea sectorului pentru anii urmatori. Analiza raportului venituri-cheltuieli da o imagine globala asupra posibilitatilor unei societati anume de a face modernizari sau alte investitii, lucrari care se desfasoara in perioadele de extrasezon. In randurile ce urmeaza ne-am propus sa facem o radiografie a societatilor din turism, desprinse din fostele IHR-uri.Avand avantajul practicarii turismului balnear, care ii permite desfasurarea de activitati de profil si in extrasezon, am inceput analiza noastra cu SC Mangalia SA. Directorul societatii mentionate, Liviu Scarlat, ne-a expus o parte din istoria societatii, inainte si dupa trecerea in patrimoniu privat a pachetului majoritar de la stat. Asa cum s-a autodefinit, Liviu Scarlat este vocea de "contra" in problema modului in care Ministerul Turismului a inteles sa implementeze turismul social.
De la IHR Mangalia la Mangalia SA "Inainte de divizare, IHR Mangalia detinea toate activele cu profil turistic situate in statiunile cuprinse intre Mangalia si Olimp. Dupa desprinderea de fostul IHR Mangalia, noua societate, Mangalia SA, avea in componenta patru hoteluri, Astra, Zenit, Orion (cotate la categoria "doua stele"), Mangalia (categoria "t