…dupa Johnny Raducanu si Marius Popp, imi permit sa-l consider pe prietenul si colegul Florian Lungu, cel care poate fi permanent intilnit/vazut/auzit ca prezentator/comentator/organizator/coordonator de concerte/festivaluri, emisiuni de radio si TV in diferite publicatii. In curind va oficia inca un eveniment: Festivalul International de Jazz Bucuresti 2002 (15-26 octombrie). Si lui, ca si organizatorilor si participantilor, le uram mult succes. Despre „Mosu“ – cum ii spun cei apropiati –, cred ca cel mai bine poate vorbi… Florian Lungu. Interviul de mai jos incearca sa fie o discutie despre jazzul romanesc, reflectind opiniile si preocuparile sale in domeniu. Nascut in 1943, din parinti cu preocupari muzicale, absolvent al Conservatorului „Ciprian Porumbescu“ (1966), Sectia Compozitie, redactor si apoi realizator de emisiuni la Societatea Romana de Radiodifuziune (din 1967), jurnalist cu peste 2000 de articole publicate, circa 6000 de emisiuni la Radio si nenumarate note de coperte la discurile romanesti de jazz, colaborator al Televiziunii Romane incepind din anii ’70 (peste 1000 de emisiuni), prezentator a numeroase concerte si festivaluri din Capitala si din tara, referent al unor teme de jazz sustinute in cluburi, organizator al ciclurilor de concerte „Perpetuum Jazz“, „Estival Jazz“, coorganizator al concertelor „Marele Jazz“, autor al citorva creatii proprii de jazz, membru al Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania, Florian Lungu a devenit, in anii ’90, profesor asociat de Istoria jazzului la Universitatea de Muzica din Bucuresti, apoi la Academia de Muzica „Gheorghe Dima“ din Cluj.
Cum e mai corect, „jazz romanesc“ sau „jazz in Romania“?
Incerc sa formulez clar un raspuns la o intrebare ambigua: sintagma „jazz romanesc“ (pe care Marius Popp o califica dur, la inceputul anilor ’90, drept „pasunista“, „o relicva a proletc