- Economic - nr. 204 / 17 Octombrie, 2002 Numai un om de rea credinta nu poate recunoaste ca actuala guvernare, prin MEC, se straduieste sa aduca invatamantul romanesc la standarde care sa satisfaca unele cerinte ale comunitatii internationale. Daca in vechea guvernare se tot vorbea de o Reforma in continut care a bulversat multe dintre lucrurile bune, de traditie ale scolii romanesti, o confirmare fiind multele medalii obtinute de catre elevii romani la Olimpiadele internationale, acum, sub conducerea PSD, cei de la ministerul de resort au adoptat o cu totul alta strategie, ea avand drept scop, in principal, crearea unui cadru organizatoric optim desfasurarii procesului instructiv-educativ. Stiindu-se foarte bine ca in Romania baza materiala a invatamantului este una vetusta, diriguitorii din acest sector au elaborat un Program-cadru, cu termen de finalizare in 2004, care urmareste ca elevii sa poata beneficia de conditii optime de invatatura. Programul, sugestiv denumit "Reabilitarea scolii" si-a propus nu doar sa modernizeze cladirile scolilor, ci sa le inzestreze cu ceea ce este necesar, respectiv laboratoare, calculatoare etc. In anul 2001 au reabilitat si dat in folosinta 290 scoli in care invata 40.000 de elevi, in timp ce in acest an, pana in luna august, au fost supuse unui proces de modernizare alte 143 de scoli, in care invata 34.000 elevi. Ambitia celor de la MEC este ca pana la finele anului scolar 2002/2003 sa se incheie informatizarea liceelor, cu sprijinul unui imprumut de 100 milioane dolari USA de la Banca Mondiala, concomitent cu dotarea acestora cu mobilier nou, ceea ce va insemna ca 70 % din scoli vor avea banci, mese, scaune si table noi. In ce priveste invatamantul superior, au fost create 60.000 de locuri bugetate, ceea ce inseamna ca jumatate din absolventii liceelor din acest an au intrat cu burse la diverse facultati. In vederea imbunatati