- Social - nr. 204 / 17 Octombrie, 2002 In urma cu cateva luni, s-a "dat" prin presa un comunicat al Ministerului Transporturilor si S.N.C.F.R., cum ca s-au tranzactionat cu o firma din Suedia, pentru Caile Ferate Romane, automotoare - adica autobuze pe linie-, elegante, cu confort sporit, care vor intra pe anumite trasee. Primele 20 de "bucati" vor fi folosite la sfarsitul unei luni"de vara", iar restul vor fi montate in tara, la o uzina specializata in astfel de lucrari, care-i vor ajuta pe multi someri, specialisti in material rulant, sa-si recapete un loc de munca. A trecut vara, dar nici macar la televizor nu am vazut acest tip de automotor...contractat. S-a "stricat" contractul? Daca e valabil, ar fi normal ca, pe langa specialistii ministeriali si ai CFR, sa se fi cerut si parerea unor specialisti ingineri - fosti absolventi ai Institutului de Cai Ferate - si a altora de profil mecanic, pensionari sau "activi". Existenta acestui "vehicul" ar trebui anuntata printr-un comunicat CFR, ca sa stim si noi cand sa mergem la gara in orasul nostru, sa-l vedem. Personal, prin anii 1987-'88, am circulat mult prin U.R.S.S. Azi Rusia, Bielorusia si Ucraina, au astfel de automotoare suedeze (am citit inscriptia pe vagon). Nu erau nici elegante (chiar demodate), sunt incomode, necompartimentate si cu aspect de tren - cu naveta pe rute scurte pentru muncitori. Pe timpuri, prin 1937, in Romania, dl Malaxa, la uzina lui din Bucuresti, aconstruit automotoare cu motoare Diesel, foarte elegante, frumoase, vopsite in rosu-galben, asa zisele Aerodinamice, care au circulat, ca trenuri rapide la CFR, pana prin anii 1965. Erau frumoase si atrageau privirea calatorilor prin gari, cand le vedeau. In urma cu cativa ani, s-a mai adus din Italia un tip de automotor, care s-a plimbat experimental in anumite zone din tara. L-am vazut si eu in Gara de Nord din Bucuresti, era destul de accepta