- Economic - nr. 204 / 17 Octombrie, 2002 Potrivit competentelor, oferite de lege, OJPC Mures a primit si a rezolvat in trimestrul III 2002, 255 reclamatii si sesizari, din care 187 (73%) s-au dovedit a fi intemeiate. Din totalul reclamatiilor, concluzionate ca intemeiate, 42% s-au referit la prestari servicii, 34% au exprimat nemultumiri in domeniul produselor alimentare, iar 24% au vizat produsele nealimentare. Privind produsele din import, au fost inregistrate 39 de reclamatii si sesizari, adica circa 15% din totalul reclamatiilor, din care 79% vizau produsele nealimentare (aparate foto, telefoane mobile, incaltaminte, combine frigorifice, televizoare, confectii textile, piese auto etc.), iar 21% bunuri alimentare (cacao, citrice, conserve de peste, peste congelat, masline, cafea etc.). Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate, 138, adica 74% reprezinta sesizarile consumatorilor vizavi de situatiile de nemultumire in care s-au aflat la achizitionarea unor produse sau servicii, fara a pretinde despagubiri, solicitand in schimb efectuarea de controale si luarea de masuri in consecinta. Din acestea, 93 de sesizari s-au concluzionat ca intemeiate. Pentru consumatorii care au solicitat despagubiri, acestea constau in inlocuirea produselor defecte in termen de garantie, restituirea contravalorii sau repararea gratuita in perioada de garantie, iar valoarea ridicandu-se la suma de 74,9 milioane lei. Produsele si serviciile la care s-au inregistrat cele mai frecvente reclamatii si sesizari: - servicii de alimentatie publica: servicii prestate in conditii igienico-sanitare necorespunzatoare, preparate culinare de o calitate indoielnica, meniu incomplet, preturi ilizibile etc; - paine si produse de panificatie: faina infestata cu daunatori de depozit, gust si miros de ranced, gramaj sub cel declarat de producator, necoapta, aplatizata etc.; - utilit