Angelologia (parte a dogmaticii care trateaza despre ingeri) s-a straduit sa transcrie in formule alchimia sacra a surprinderii si relevarii existentei Ingerului. A reusit sa dezvolte in jurul temei speculatii care au multiplicat valurile sub care Ingerul se disimuleaza, intarind prin ambiguitate, interesul pentru tema. Poate si de aceea, artistii continua sa vada in tema ingerului un loc locuit de mister, un interstitiu intre real si magic in care se poate produce intilnirea fiintei cu tecile concentrice ale sufletului. Ingeri venetieni este titlul generic sub care expun la Institutul Italian de Cultura din Bucuresti un grup de sapte artisti plastici (Lascar Bogdan, Andrei Vadut Efremov, Adriana Oana Ionescu, Alexandru Ghildus, Irina Hasnas Pascal, Ilie Rusu, Calin Stegerean) independenti de apartenenta la vreun grup. O expozitie colectiva tematica, unde tratarea libera a subiectului pune in valoare temperamente artistice diferite, care au in comun raportul desacralizat fata de tema.
Alexandru Ghildus foloseste in sculpturile sale sticla. Mediul translucid filtreaza lumina, dar o si descompune in cele sapte culori ale spectrului. Aici, in aceasta dezvaluire, e locul aparitiei spiritului. Lamele succesive de sticla se combina dupa nevoile difractiei optice in procesul distilarii spiritului din materie.
Irina Hasnas Pascal expune obiecte decorative pe suport diafan friabil: hirtia de calc si matasea. Propune un material caruia a reusit sa-i descopere valente plastice – siliconul – care in combinatie cu hirtia vibreaza discret la cel mai slab curent de aer. Plansele „insectar“, expuse pe pian intre falduri de matase, conserva ipotetice fragmente ale recuzitei angelice, recuperate din inventarul botanic ordinar, dovada implicita a faptului ca traim in proximitatea angelicului desacralizat.
Ilie Rusu subscrie descarcarii de sacru. Intuie