Infiintat acum trei ani, Centrul Cultural „Ion Manu“ din Otopeni devine un loc tot mai cautat de catre tinerii talentati, fie regizori, actori sau coregrafi. Refuzati cel mai adesea de teatrele institutionalizate unde au acces numai consacratii, vedetele, tinerii creatori gasesc aici un loc in care isi pot realiza proiectele si un teatru modern cu doua sali care au toate dotarile necesare. Pina acum la Otopeni au putut fi vazute cinci productii, dintre care cea mai reprezentativa este, probabil, Poveste de iarna in regia lui Dragos Galgotiu.
Ultimul spectacol, Hop si asa!, conceput si regizat de Marian Ghenea in formula de teatru-dans, are o evidenta descendenta din universul lui Lorca. Cu puternice influente etno, cu personaje misterioase, pline de pasiuni violente si de cruzime, luate din lumea gitana, spectacolul lui Marian Ghenea capteaza cu usurinta atentia publicului larg. De altfel, toate cele patru directii pe care se dezvolta montarea, anecdotica inteligibila si coerenta, teatrul de umbre si teatrul „in carne si oase“ pe care-l joaca actorii-dansatori si, in sfirsit, sunetul, de fapt al doilea mare personaj al spectacolului, concureaza la a spori impactul la public. Erotismul salbatic, plin de pasiune si de razbunare sugerat de interpreti, este adincit de muzica live de pe scena, o mixtura de teme traditionale vechi si motive bizantine. Cei patru instrumentisti care cinta la nai, dar si la instrumente traditionale asiatice, cum ar fi tablaua, au un rol important in a ilustra o lume primitiva, dar puternica, cu propriile cutume, unde legile civile nu gasesc nici o sustinere. Sonoritatea este contrabalansata de dominantele cromatice ale costumelor care, in contraste puternice de alb, negru, rosu si albastru, disting tipologic personajele.
Supliciul femeii adulterine, legea barbara dupa care masculul cel mai puternic cistiga femeia, crima pentru raz