Trebuie să credem oamenii pe cuvînt. Chiar şi în publicitate, dacă sînt sinceri. Cum altfel am putea interpreta sloganul: La noi doar tariful este normal, decît exact aşa? Fiindcă, în ceea ce priveşte restul, adică reclama însăşi pentru Telechat (compusă magistral dintr-un receptor, un fir şi cîteva feţe tinereşti hlizindu-se tonic la capătul dispozitivului), nici că se putea ceva mai "normal", de doisprezece ani încoace. Dincolo de autoironia copywriter-ului (involuntară, fireşte) care, în zelul depăşirii de sine, a lăsat în urmă şi ce a vrut să spună (probabil cum că aici totul este ieşit din comun, grozav - a se vedea prietenii pe care ţi-i poţi face) nu se întrezăreşte decît cîmpul arid şi nesfîrşit al lipsei de imaginaţie. Şi atunci, ajungem, normal, la o singură concluzie: aşa reclamă, aşa muşterii. Nici în zona mai mult sau mai puţin fluorescentă a spoturilor pentru paste de dinţi lucrurile (de natură dentară), ca şi ideile, nu strălucesc. După cum ştim,
se zîmbeşte mult şi se vorbeşte serios, în termeni explicativi şi docţi, preferabil în faţa unor copii, fiindcă ce adult mai are timp şi dinţi de lapte pentru asemenea experimente? Se aduc zdrobitoarele probe cu ouă şi colţi de rechini, în urma cărora nu mai rămîn în picioare decît adevărurile fundamentale despre viaţă. Ne-am fi mulţumit şi cu cele stomatologice, dar se pare că ele sînt credibile doar în raport strict organic şi ilogic cu primele. Cel puţin aşa înţelegem din panseul final al noii reclame la Blend-a-med. Totul e important: dinţii... şi sufletul, ne spune o fetiţă visătoare şi înţeleaptă. Nu ştim ce e în sufletul ei, nici în mintea copywriter-ului, dar putem citi "totul" în albul uniform şi de nepătruns al dinţilor. Să fie, oare, un adevăr general faptul că publicitatea pentru linii telefonice şi paste de dinţi suferă de o imaculată lipsă de concepţie? Alice POPESCU
Trebuie