Bucuroasă să afleu că învăţătoarea copilului care scrie cu emoţie egală versuri pentru mamă, pentru eroii neamului, pentru păsări în stol şi pentru pacea şi seninul exemplar al naturii a citit în prealabil aceste versuri. Mi se pare important ca citirea să se facă meroeu cu o atenţie luminoasă, responsabilă, pentru ca logica în emisie şi micile greşeli de exprimare, şi nu neapărat licenţele poetice pe care el şi le permite cu nevinovăţie, să fie remediate din start. Să-i supravegheze lecturile de poezie, să-i aleagă textele folositoare, să-l îndemne a-şi compara creaţiile cu poezia clasicilor, să-i atragă atenţia asupra rimelor rare şi metaforelor acestora, care i-ar trezi ambiţia de a-i imita fără riscuri pe cei mai buni poeţi. Căci e bine să ştie că nu e mare lucru să rimeze, în exerciţiile lui, substantiv cu substantiv, verb cu verb ş.a.m.d. E bine să ştie şi că nu are voie să mutileze vreun cuvânt de dragul de a rima cu orice preţ. Să practice asonanţa, să nu rimeze, de exemplu, iubeşte cu creşte', atunci când creşte' este de fapt creştet. (Roxana Patricia Furda, Aiud) *Interesantă scrisoarea, datele fragede despre micile ocupaţii din orele libere, versuri, pictură, modelaj. Este bine că urmăriţi răspunsurile date, aici, adolescenţilor care scriu şi aşteaptă o părere despre încercările lor. Şi trebuie să fiţi de acord cu mine că pe un adolescent care scrie prost nu e bine să-l cocoloşeşti sau să-l minţi. Până acum aţi scris 22 de poezii? Gândiţi-vă că nu e departe timpul când numărul lor va fi mult mai mare şi nu le veţi mai tot socoti. Sigur că stilul e şovăielnic, sigur că vă este toeamă, că sunteţi nerăbdătoare să aflaţi, spre liniştire, că poeziile de până acum nu sunt, cum spuneţi, "un dezastru". Nu sunt un dezastru, sunt compuneri oneste, cred că aveţi un talent viguros şi un instinct sănătos care vă va conduce, încet, pe un drum corect către carte, c