?Buna ziua, unde mergeti??, ne intreaba primul militar de la baza aeriana 93 Giarmata, adica portarul. Am intrebat daca se poate la comandant. Da omul un telefon, raporteaza sosirea ziaristilor si ii controleaza de legitimatii si buletine. Comandantul accepta. Nu e venit de mult timp in Banat, nu avea o zi incarcata, dar avea chef de vorba. ?Sase luni nu am baut apa de aici, ca mi-a spus o femeie ca aveti voi o vorba, cine bea apa de aici, nu mai pleaca?. Comandorul Ion Stefan a inceput scoala de aviatie in 1972, este pilot, a fost instructor de zbor si cea mai mare parte a carierei, 18 ani, i-a petrecut la baza Borcea Fetesti. Nu-si iubeste colegii care au trecut de la supersonic la alte categorii de avioane, adica la Tarom, si nu-i suporta pe cei care spun bazei aeriene unitate militara. In plus, comandorul Stefan a mai avut o singura dorinta legata de cariera lui. ?Le-am spus superiorilor mei, orice numai nu vreau avion cu WC?, a precizat comandantul.
Cel mai greu moment dupa NATO, limba engleza
Potrivit comandorului, mult asteptata aderare a Romaniei la NATO nu va aduce mari schimbari la baza aeriana pe care o conduce. ?Noi startul l-am luat demult. Oamenii au zburat din '90 aceleasi tipuri de avioane. Au invatat ca lumea s-a orientat intr-un loc de unde soarele nu rasare, dar in locul in care trebuia de mult sa ajungem. Nu pot sa spun ca ce a fost a fost prost. Am zburat numai avioane rusesti pe care le-am iubit. Dovada ca nu le-am schimbat?. Inainte de aderarea la NATO, cel mai greu moment in cariera comandorului de la singura baza aeriana din vestul tarii a fost organizarea unui miting international ?Mihail Kogalniceanu?. Care va fi insa cel mai greu moment pentru pilotii de la Giarmata dupa momentul NATO, explica tot comandantul. ?Pentru mine cel mai greu va fi sa ma urc in avion si sa vorbesc engleza. Si in 1990, cind m-am urcat in avion