un bilanţ Pavilionul central de la "Romexpo" îi dă Tîrgului Internaţional de Carte "Gaudeamus" un caracter special, un look mai modern şi futurist din anumite unghiuri sau în anumite momente. Cel puţin aşa susţin o parte dintre vizitatori care preferă tîrgul "Gaudeamus", "Bookarest"-ului de la TNB. Deşi "sînt tîrguri de facturi diferite, acesta fiind axat pe carte didactică şi pedagogică, eu vin, ca în fiecare an tot pentru beletristică şi pentru memorii", spune V. Dumitriu, 52 de ani, vizitator. Totuşi, cartea specifică acestui tîrg, cea didactică, nu apare ca o prezenţă care să impună un specific. Există, într-adevăr, standuri ale universităţilor din capitală şi nu numai şi chiar ale anumitor şcoli (nr. 150, Bucureşti) slab reprezentate ca design şi ca "marfă", cursuri universitare tipărite, CD-uri educaţionale pentru copii - text, imagini, desen animat, jocuri (la standul de la A.S.E. cineva juca "Solitaire" pe laptop), dar lumea se înghesuie tot la Humanitas pentru a cumpăra Uşa interzisă a lui Gabriel Liiceanu sau Enciclopedia Zmeilor, de Mircea Cărtărescu, epuizată în ciuda preţului destul de mare sau la Polirom unde oamenii încă mai stau la coadă la manualele de jurnalism sau de psihologie şi aşteaptă lansări inedite cum ar fi cea a lui Marius Oprea şi a lui Ştejărel Olaru: Ziua care nu se uită. 15 noiembrie 1987, Braşov, în prezenţa lui H.-R. Patapievici şi a martorilor şi participanţilor la evenimentele de la Braşov, din '87. În rest, atmosferă de tîrg de carte, acelaşi Dăian cu trompeta lui, îmbrăcat într-un soi de cearceaf verde care imită portul Greciei Antice, din cînd în cînd îşi mai aminteşte că trebuie să sufle din instrumentul său şi să rostească cîte o replică comică: "Domnişoarelor, se vede că n-am chiloţi pe mine?", vizitatorii după ce şi-au cheltuit jumătate din salariu pe cărţi, în ciuda reducerilor de pînă la 20%, rîd şi-şi amintesc că "