Statutul politistului, mar al discordiei
Legea 360 din 6 iunie 2002 privind Statutul politistului a intrat in vigoare pe 24 august 2002. Dupa ce, la articolul 1, se bate in cuie faptul ca ?politistul este functionar public civil, cu statut special?, articolul 64 clarifica modul in care pot fi cercetati politistii-civili care incalca legea: ?(1) Urmarirea penala a politistilor se efectueaza de catre procuror sau de catre ofiteri de politie anume desemnati prin ordin al ministrului de interne, sub supravegherea? procurorului, dupa caz, in conditiile legii. (2) Competenta de a efectua supravegherea urmaririi penale si de a judeca in fond infractiunile savirsite de politisti revine Parchetelor de pe linga tribunale si tribunalelor - pentru infractiunile comise de catre agentii de politie, Parchetelor de pe linga curtile de apel si curtilor de apel - pentru infractiunile comise de catre ofiterii de politie, pina la gradul de comisar-sef, inclusiv, respectiv Parchetului de pe linga Curtea Suprema de Justitie si Curtii Supreme de Justitie, pentru infractiunile comise de chestorii de politie.?
Ultimul articol din lege, cu numarul 82, prevede, negru pe alb: ?La data intrarii in vigoare a legii, orice alte dispozitii contrare se abroga?. Asadar, Statutul politistului se aplica strict si integral de la data intrarii lui in vigoare - 24 august 2002 - fiind indiferenta data comiterii infractiunilor sau faptul ca politistul si-a pastrat sau si-a pierdut aceasta calitate.
CSJ n-a facut decit sa aplice corect legea
?Mai-marii Parchetului si ai Justitiei au ajuns la concluzia ca miile de dosare in care sint cercetati politisti trebuie luate de la magistratii militari si transferate magistratilor civili!?, acuza magistratii militari. Temeiul nemultumirii: nici o lege nu poate actiona retroactiv, deci toate infractiunile comise inainte de 24 august