•Directorul Neculai Abalasei crede ca taxatorii reprezinta singura metoda prin care RATEC poate sa-si vanda biletele •Introducerea taxatorilor-controlori a dus la o relativa crestere a incasarilor Regiei
Vasile Sandu, liderul sindicatului angajatilor din cadrul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), a declarat ca introducerea taxatorilor- controlori pe mijloacele de transport nu este o masura care sa duca la cresterea incasarilor realizate din vanzarea biletelor. "Orice om civilizat isi cumpara bilet de la toneta, asa cum isi cumpara painea, si nu asteapta sa fie tras de maneca pentru a plati ceea ce consuma. In plus, cand este aglomeratie, taxatorii nu se pot achita de sarcinile de serviciu, calatorii motiveaza ca nu au putut sa-si cumpere bilet, iar in aceasta situatie RATEC pierde bani", a declarat Vasile Sandu.
Ne vindem marfa
Directorul Neculai Abalasei nu este insa de aceeasi parere cu sindicalistii. "Sindicatul contesta aceasta masura, dar nu propune nimic in loc. Orice vanzator care vrea sa aiba profit se asigura ca va primi bani pentru marfa vanduta. Vanzand insa biletele la toneta nu poti fi niciodata sigur ca ele vor fi compostate si, astfel, nu vor fi folosite de mai multe ori. Asa ne vindem marfa cel mai bine", a explicat Abalasei.
Directorul RATEC recunoaste ca o parte dintre taxatori se folosesc de pozitia pe care o au pentru a castiga bani in plus.
Cresterile
Graficele incasarilor personalului de executie, vatmani, soferi si taxatori, in ultimele trei luni arata ca acestea au crescut. Astfel, daca in luna septembrie a anului 2002 soferii si vatmanii fostei RATC incasau opt miliarde lei, iar in luna octombrie 2002, atat taxatorii cat si vatmanii au vandut bilete tot de opt miliarde lei, in ultima luna doar taxatorii de pe tramvaie si troleibuze au incasat sa