Primaria pune bomboana pe coliva RATEC
•Regia Autonoma de Transport Electric in Comun se afla, la sfarsitul anului 2002, in pragul falimentului •Desi tramvaiele si troleibuzele, calea de rulare si reteaua fir-contact fac parte din domeniul public, municipalitatea refuza sa-si asume responsabilitatea finantarii investitiilor •Intreaga vina pentru colapsul transportului electric in comun si pentru serviciile proaste oferite este aruncata pe membrii conducerii Regiei
La sfarsitul anului 2002, situatia Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) poate fi caracterizata, in cateva cuvinte, ca fiind una falimentara. In timp ce incasarile din vanzarea biletelor nu se ridica la mai mult de opt miliarde lei pe luna, datoriile acumulate depasesc cu mult suma de o suta de miliarde lei.
In aceste conditii, aproape jumatate din sistemul de retea fir-contact trebuie inlocuit. Din cauza starii avansate de uzura, cel putin o data la zece zile apar avarii grave la reteaua electrica de alimentare la strada, avarii care duc la blocaje serioase in trafic, cu repercusiuni directe asupra calatorilor platitori. In acelasi timp, mai mult de jumatate din calea de rulare trebuie refacuta, iar din cauza amanarii la nesfarsit a efectuarii lucrarilor, uzura mijloacelor de transport este accelerata. In shimb, datorita acestor deficiente majore, cheltuielile de intretinere ale vagoanelor si troleibuzelor se dubleaza si chiar se tripleaza. Mai mult de trei sferturi dintre troleibuze au depasit durata de viata si mai mult de jumatate dintre tramvaie se afla in aceeasi situatie. Astfel, daca respectivele tramvaie si troleibuze nu vor fi inlocuite sau nu li se vor face reparatii capitale, in mai putin de un an, iesenii vor plati bilete tot mai scumpe pentru a calatorii in mijloace de transport harbuite, pline de praf vara si in care vor ingheta iarna. @