Cea mai cumplita temnita comunista a fost chiar Canalul Dunare - Marea Neagra
Detinutii de la Poarta Alba care munceau la Canal sapau si incarcau pamant intr-un frig de pana la minus 25 grade * Oamenii innebuniti de foame mancau iarba, taiau caini si pisici pe care le vanau pe camp * Unul dintre cei care au dus-o bine la Canal, colonelul Marinica Balaban, striga sus si tare ca schingiuirea detinutilor care au muncit acolo este un mit prostesc si ca nu au existat tortionari * Inginerul Ion Ninulescu, din Constanta, a fost unul dintre cei pe care Securitatea i-a declarat sabotori si i-a scos vinovati pentru stoparea lucrarilor la Canal * Acesta a fost condamnat la 15 ani de inchisoare
"Clasa muncitoare din tara noastra priveste azi cu mandrie spre Dobrogea. Milioane de muncitori isi sporesc eforturile in fabrici pentru a contribui la realizarea cat mai devreme a marelui Canal, lucrare mareata a tuturor oamenilor muncii din tara noastra, lucrare mareata in mersul nostru falnic spre socialism. De peste o suta de ani, tehnicieni indrazneti au propus saparea unui canal, dar planurile lor au fost nerealizabile pentru ca s-au lovit de impotrivirea regimului burghezo-mosieresc si a imperialistilor". Asa incepea odata campania de presa care promova construirea Canalului Dunare - Marea Neagra. Unul dintre participanti, inginerul Ion Ninulescu, dezvaluie, insa, adevarul: "Detinutii de la Poarta Alba care munceau la Canal sapau si incarcau pamant, timp de zece ore pe zi, cu o pauza de masa de o jumatate de ora, intr-un frig de pana la minus 25 de grade. Sarmanii oameni, innebuniti de foame, ajungeau sa manance iarba, taiau caini si pisici pe care le vanau de pe camp. S-au mancat si larve de carabus". Printr-o decizie din anul 1949 a autoritatilor comuniste, o lucrare necesara statului roman, Canalul, a devenit un mijloc de lichidare a vechii clase politice din Rom