OPC vine in ajutorul celor inselati in momentul achizitionarii de celulare
Cumparatorii neatenti pot sfarsi prin a fi inselati * In cazul in care telefonul s-a defectat in timpul perioadei de valabilitate, vanzatorul este obligat sa suporte toate cheltuielile de reparare * Daca in stoc nu exista un produs similar, se poate inapoia contravaloarea acestuia * Banii vor fi restituiti si daca telefonul defect a fost inlocuit si s-a stricat din nou Un cadou deosebit de potrivit cu ocazia Craciunului ar putea fi un telefon mobil, cu atat mai mult cu cat oferta de pe piata este extrem de larga si de atractiva. Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Constanta atrag insa atentia ca de foarte multe ori cumparatorii neatenti pot sfarsi prin a fi inselati. Conform declaratiilor lui Eugen Voineagu, directorul OPC, orice telefon mobil trebuie sa fie insotit, la achizitionare, de un certificat de garantie, de o declaratie de conformitate, de cartea tehnica sau de instructiuni de utilizare in limba romana cu privire la instalarea, punerea in functiune, folosirea, formatarea si incarcarea acumulatorilor. In cazul in care produsul nu corespunde, pe baza acestor documente, cumparatorul se poate adresa OPC. Fiecare persoana interesata sa cumpere un telefon mobil trebuie sa stie ca este dreptul lui sa solicite aceste documente, in conditiile in care vanzatorul nu i le pune la dispozitie de buna voie. In cazul in care telefonul s-a defectat in timpul perioadei de valabilitate, vanzatorul este obligat sa suporte toate cheltuielile ocazionate de punerea in functiune, intretinerea, repararea, inlocuirea produsului, manipulare, diagnosticare, expertizare, montare, ambalare. Aceste cheltuieli vor fi recuperate de vanzator de la producatorul telefonului defectat in termen de garantie. In acelasi caz, cumparatorul poate pretinde repararea telefonului la uni