Tinind seama de succesul imens pe care l-au avut Galele Extraordinare ale dansului din stagiunea trecuta, Teatrul Odeon a hotarit sa le reia intr-o formula imbunatatita nu atit in ceea priveste calitatea artistica, ci ca numar de spectacole. Daca anul trecut fiecare Gala a avut o singura reprezentatie, asa incit foarte multi dintre cei care gusta dansul n-au apucat sa o vada, de data aceasta, cele trei spectacole-coupé, proiectate de coordonatorul programului, Razvan Mazilu, vor intra in repertoriul curent al teatrului.
Acesta a vrut sa ofere si colegilor sai coregrafi si dansatori sansa de a lucra in teatru. Iata motivul pentru care a optat pentru tipul de spectacol-coupé in care fiecare parte va fi conceputa de un alt artist, „dupa modelul Operei din Paris, in care in aceeasi seara sint adunati mai multi coregrafi cu piese diferite sau se alege un singur compozitor si coregrafii invitati aduc piese coregrafice dansate pe muzica acestuia“ (Razvan Mazilu).
In acest prim spectacol, partea intii, Sarea pamintului, este sustinuta de Compania „Contemp“ (Liliana Iorgulescu, Simona Creteanu, Alina Lazar, Claudia Codirleanu, Ramona Barbulescu). Trupa danseaza pe muzica interpretata live de Grigore Lese in coregrafia Lilianei Iorgulescu. Muzica este selectata din folclorul vechi romanesc, un bocet de inmormintare, foarte adecvat ideii de a reprezenta coregrafic „drumul vietii si al mortii“. Liliana Iorgulescu foloseste multe efecte-simbol, dintre care cel mai percutant este crucea de foc cu luminari de pe miinile dansatorilor.
A doua parte a spectacolului, Regele pierdut, este sustinuta de Razvan Mazilu, care a dansat pe Boleroul lui Ravel in coregrafia Claudiei Martins si a lui Rafael Carrico. Pentru cunoscutul dansator roman dificultatile au tinut de perioada scurta de repetitii (numai cincisprezece zile), ca si de stilul neobisnuit al celo