- Istoric - nr. 250 / 20 Decembrie, 2002 Impresionabila de impactul imaginii Televiziunii (timp de 34 de ani de devotament ideologic si de mutilare informativa a constiintelor, prin intermediul Televiziunii), populatia a fost sedusa, cu usurinta, de diva gatiile conspiratorilor anticeausisti. Avand experienta in demagogia politica, ei au simulat impartasirea revendicarilor predominante in societate, stimuland reactia afectiva a unei parti din colectivitate. Prin invocarea moralitatii si a echitatii, la RTV, tinerii au devenit apti pentru actiune eroica, deoarece s-au inoculat _ ascultatorilor si telespectatorilor _ sentimente profunde, ca urmare a folosirii repetate a urmatoarelor cuvinte si expresii: Dumnezeu, Mantuitorul Iisus Hristos, iertare, fratilor, semnul crucii, eroi-martiri, momente de reculegere, calm, puterea poporului, libertate, patriotism, sacrificiu de sange, rezistenta curajoasa etc. Antrenat de RTV sa participe la apararea cladirilor proprii, multimea venita la Bucuresti a fost gata sa se jertfeasca cu piepturile goale (vezi lozinca "Voi cu arme / Noi cu flori!"), pentru triumful convingerilor sugestionate (vezi lozinca "Vom muri si vom fi liberi!" etc.). In situatia unor convulsii sociale, masa umana are stringenta nevoie de un conducator. Populist, omul de stat urmareste sa schimbe mesajul academic, imprumutand clisee verbale din terminologia populara (de exemplu, Ion Iliescu sugera simplitate cand spunea ca "nu m-a cunoscut, saracul", sau "oamenii, saracii, de buna-credinta" etc.), cu scopul crearii unui curent de opinie favorabil siesi. Manipularea colectiva este extrem de vitala atunci cand se pune problema inlocuirii unui regim politic, indiferent de mijloacele folosite. De aceea, prin "scaparea" organizata a informatiilor false s-a creat premisa unei realitati improvizate artificial si considerate juste, intarita de numeroase insinuari (ex.