•Regia Autonoma de Transport Electric in Comun este in pragul falimentului •Pierderile inregistrate anul acesta sunt de circa 12 miliarde lei •Vor fi achizitionate alte tramvaie second hand
Noua echipa de conducere a Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), condusa de directorul Neculai Abalasei, a facut publice ieri doua afaceri despre care afirma ca au produs pagube serioase in bugetul Regiei. Prima afacere de acest gen se refera la descompletarea unor vagoane de echipamente electrice cu care erau dotate. "Regia a avut un parc de vagoane puse la conservare. Cand le-am verificat, in luna august a acestui an, nu mai aveau instalatie electrica, nu mai aveau contactori. A ramas numai tabla. Voi sesiza Parchetul pentru toate afacerile acestea", a declarat Neculai Abalasei.
Cea de a doua afacere dubioasa prezentata de catre directorul RATEC se refera la achizitionarea unui strung la pretul de 600 milioane lei, in timp ce pretul sau normal era de 100 milioane lei. Abalasei a adaugat ca are dubii si in ceea ce priveste cantitatea de fier vechi scoasa din Regie si banii incasati de la centrele de colectare. Conform acestuia, managementul slab si afacerile de genul celor prezentate mai sus au adus Regia in pragul falimentului. Totusi, Neculai Abalasei nu a comentat nimic referitor la numirea unor apropiati ai sai in unele posturi cheie ale conducerii unitatii.
Pierderile Regiei pe anul 2001 au fost de 25 miliarde lei. Anul acesta pierderile vor fi de circa 12 miliarde lei.
Tot cu tramvaie vechi
In ciuda promisiunilor facute de primarul Constantin Simirad, potrivit carora in anul 2003 municipalitatea va contracta un imprumut pentru reabilitarea transportului electric, conducerea Regiei face planuri de dezvoltare tot pe baza achizitionarii unor mijloace de transport la mana a doua din Germania. "In anul